Al vijftig jaar trekt de marktkraam van De Olienoot de aandacht op weekmarkten in de regio Eindhoven. Wat begon als De Notenkraam door Arie Slagboom, is nu een bloeiend familiebedrijf dat niet meer weg te denken is uit de lokale marktscène.
De oorsprong van het familiebedrijf ligt in het Zuid-Hollandse Alblas, waar in 1961 kaas de boventoon voerde. Negen jaar later voegden de noten zich toe aan het assortiment. Inmiddels staat De Olienoot bekend om zijn uitgebreide variatie aan noten en gerelateerde producten, waaronder zelfontwikkelde droog geroosterde varianten. Ook superfoods als chiazaad en hennepzaad zijn niet meer weg te denken uit hun aanbod.
Na vijftig jaar is Arie Slagboom, samen met zijn zoon, nog steeds actief in het bedrijf. De toekomst lijkt verzekerd, met vier vrachtwagens, een webshop en een groeiende klantenkring. Hoewel er geen groots jubileum gepland staat, blijft De Olienoot betrokken bij goede doelen, zoals (Z)onderdak van Hugo van Rooij.
De trouwe klanten, zoals Patricia van der Meulen, waarderen niet alleen de kwaliteit van de producten maar ook de persoonlijke band die is opgebouwd. Met steun aan lokale initiatieven en een breed scala aan gezonde opties, blijft De Olienoot niet alleen een marktblikvanger maar ook een gewaardeerd onderdeel van de gemeenschap.